Saturday, February 18, 2012

Let's workout!

Aku anggap semua dah kenyang makan tengahari
jadi takde sakit jiwa tgk gamba mknan byk2 kn?
heyyy sape tak suke makanan?
lagi2 pencinta makanan macam aku ni haaa~

Pagi-pagi dah melantak Nasi Kerabu
memang terbaek weh

ahh..kari ayam
tengahari makan kari memang ohsem
tak dapat menahan
pastu masok opis dah mengantokk kekenyangan
itu perkara biasa 


Pencuci mulot makan plak waffle kan..
kalo ade askem lagi terbaek

Ni minom petang kat opis
Opismate belanja
mmgla sangat membantu perkembangan badan aku


Bila weekend plak
kenduri sane sini
memang rugi kalo pinggan tak isi penuh


Petang2 dok lepak dengan kengkawan
Makan plak kek
kopi segala bagai
bergosip sampai ke malam
haihh makan lagi

Memalam kalo minom2
lepak2 tgk bola ke
lepak2 bergosip sane sini ke
konpom makan lagi
jadi nampak tak dah brape kali makan dalam sehari tu?


 YUPP! Saya memang pencinta MAKANAN!!


Jadi istilah DIET mmg dah tak wujud dalam hidup aku
di kelilingi makanan sedap2 dan kawan2 yg kuat makan
memang takde maknenyela nk diet
jadi ape cara yang aku ade?
bersenam dan bersukan!
haa tapi rajen ke?
giler tabah ke aku ni nak berjog petang2?
berfutsal dan berbadminton memalam?
Paling2 pun weekend2 g maen bowling
setakat bowling xdela pesen bersukan sgt kn?
hari2 kat opis dudok je wat keje smp ke petang

So aku dengan nekad g dafta gym terus
ni pengaroh kawan2 gak ni
so biler ade join class berbayar mcm ni
aku pon akan pakse diri utk bersenam kan?
malas memang malas..
tapi demi kesihatan aku gagahkan jugak

cukop beberapa bulan meh ukur meh
hahaha~


dengan semangatnya mari bersenam
okeh aku pakai kasut Futsal je
sbb kasot sukan aku dah koyak
sob..sob..sob..


rekod berlari paling lame yang aku ade
alahai takdela lame mane sebenarnye

Muke mase mula2 memangla semangat 
cer kalo dah berbulan2
dah berhari balek keje asyik bergym je?pheww~

Abam gym merangkap Personal Trainer aku~
Eh?dia pon dah kepenatan dah

ade macam2 kelas
ni salah satu 
Drum Alive
syok gak kelas ni
bole lepas2 geram ketok drum

 Orang tak ramai lagi
bolela snap2 gamba sane sini~

Ni class Body Step
jenuh gak ah melompat sane sini
seksa!! *nanges*

 Abam Gym maseh bersemangat

Aku plak dah separuh kojol kepenatan~Phew!!

Moral of the story?
kesihatan tu penting
peruntukanla mase untuk bersenam
alaa..bukan nak kurus sgt
cume utk buat tubuh kt rase segar,sihat dan bertenaga gitew~

Sekian!



P/s: Minggu ni banyak ponteng class erobik. Minggu depan kene lebih bersemangat!

6 comments:

JIJI YU said...

muke mmg bebeno letihnye

Lyaa Suriany said...

oke jealous tgk org p gym. sbb diri sndiri sgt ler mls nk p gym, pdhal gym dkt kwsn rmh je..

SyASyA SaNi said...

Jiji:

Haruslah penat..belari stengah jam..kayoh beskal lagik..erobok satu jam lagi..seksa ;(

SyASyA SaNi said...

Lyaa:

alaa...sya pon isi mase terluang lpas opis hour..ni pon pakse diri bersenam tawu?haha

eesyaheera said...

Muka abang gym dengan abang yang teman lepak malam2 tu macam sama je :P Akak dah kurussssssss la!

SyASyA SaNi said...

ee:

hewhewhew...mungkin?haha manade kurus mane pon yunk~biase2 je :)