Monday, May 2, 2011

Perkara yang annoyink tentang lelaki lagi tak bole blah biler putus cinta~

   
        Bile cinta kecundang dan putus di tengah jalan memang sangat mengecewakan. Lagi2 biler hubungan tu dah berlangsung terlalu lame dan dah rancang nak kawen pon. Tapi hidup memang kene di teruskan. Memangla sedeh. Tapi cukoplah seminggu dua. Tak payahla nak seksa diri tu lelame sangat k. Pastu sile kesat air mate kering2 jangan nak buang air mate untuk lelaki tak gune tu dah.Dan tersenyumlah pade dunia.  HELLO~penah dengar tak orang tua2 cakap KUMBANG bukan seekor. MAWAR bukan sekuntum derr! Bukak mate tu luas2..cube pandang sekeliling. Kalau hilang pasangan tu bukan bermakna dunia ni dah berakhir. Selalu la ingat yang kite maseh punye kawan2 dan family yang sentiase ade dengan kite. Dunia ALLAH ni cukop indah dan luas. Mestilah ade sebab nape ALLAH temukan kite dengan orang yang salah dulu sebelum kite jumpe pasangan kite yang sebenar. Tu sume pengalaman beb. PENGALAMAN!


            Eh??dah kenape aku dok cakap pasal hal2 macam ni eh?Huuuu~bukan ape..aku tgk ramai kawan2 aku yang putus cinta. Dan ade jugak kawan2 yang mengadu kat aku pasal masalah cinta dorang. Aku ni bukanla arif sgt hal2 cmni okeh. Just berkongsi melalui pengalaman jerk. Bile ade kawan2 kawan yang mengadu. Aku just dgr je dan bagila pendapat dan sokongan siket2. Mane yang termampu la kan. Pokok pangkal dari diri orang yang putus cinta tu jugak. Kalo kite kuat..kuatlah..kalo kite lemah..lemahlaaa~ Amboi..pndai plak aku becakap kn?Padahal mase aku putus chenta dolu pon terok gak. Huihhhh~ sapela yang tak sedeh kn?hahaha klaka plak bile teringat balek. Napela aku nak buang air mate untuk sesuatu yang bukan milik aku pon. Naseb baeklah aku kuat. Naseb baeklah ade "kawan" yang memahami dan bagi sokongn pade aku..hiks! :)


Macam dah lari tajok plak rasenyer. Aku cume nak berkongsi tentang beberape sifat EX kite tuh yang sangat annoyink lepas dh putus chenta! Mari kite share eh..sape setuju ngan aku bolela berkomen2 secare berjemaah k?hoh0



1. " Kita tak serasi"
 Ouhh..aku cukop menyampah giler dgr ayat ni. Bile begado ke ape ke..dan2 la nak cakap tak serasi     bagai. Padahal dulu kemain lagi cakap kitela orang yang paling memahami..kitela org yang paling sesuai..yang paling ade KIMIA ahh kunon. Patu dah tanak cakap tak serasi plak?eh..padahal dah berchenta dekat 7-8 tahon kejadahnye tak serasi bai??


2. "Awak jauh"
Bole la plak bagi alasan jaoh kan?selame ni ok je jejaoh? Biler dah tanak sesenang ko je nak lari camtu kan?
Nak kate jaoh dalam Malaysia gak. Ade je orang yang becheta boipren dier kt Korea ke Jepun ke..ok jerk. Yang penting setia dan hati kau tuh cemane la. Bole je kalo ko tetapkan pendirian kau tu kat sorg je pasangan. So tak payahla nak mencipta alasan macam ni kan. Terus terang kan lagi senang cakap dah ade orang baru depan mate..haaaaa~~ ade kekawan aku yg ex-bf dorg bg alasan camni. Alahai...saba jela kawan2 eh.


3. "Awak curang!"
Hahahaha!! Ni lagi kelakar rasenyer. Padahal dier yang curang dengan kite dan tinggalkan kite. Tapi pastu dier tuduh kite plak curang. Sebab nak tutup kesalahan diri sendiri la tu. Sebab ape? Bile dier dh tinggalkan kite untuk pasangan baru yang laen. Mungkin dia sangka yang kite ni lemah dan tak bole move on. Maseh mengharapkan pade dier. Tup2! dier tgk yang kite dah ade pasangan baru gak. Maunyer hati tak saket? Tak dapat trime kenyataan psangan yang di tinggalkan dah ade pengganti teros dier tuduh pasangan dier yang curang?hohohohoh...macam bongok je!


4. "Pulangkan balek segala barang yang saya dah bagi awak!"
Duhhh~! ni lagila klaka dan tak bole blah! childish giler kot kalo aku jumpe laki yang perangai cemni. Ade lagi ke yang wat prangai camni? Macam becinta dgn budak skola plak rasenyer. Bayngkanla kalo ko bechenta dgn lelaki tuh selame 7-8 tahon? Jenoh kot ko nak slongkar barang2 dier penah bagi utk pulangkan balek. Ade lagi contoh paling klaka ni. Katekanlah Ex-bf ko tuh ade bg camera kt ko sebagai adiah. Skali tetibe dier burok suku mintak balek ko pulangkan. Alasan? "Saya tak sanggup biarkan awak amek gamba dengan lelaki lain gune kamera tuh". Hahahaha...ade ke yg wat prangai cemni eh?harap2la xde weh. Opsss ini cume contoh. Kalo memang ade lelaki spesis cmni mintak simpangla. Ouh jangnla nak terase k.


5. "Saya terpakse pilih dia untuk lupakan awak"
Alahai..ni lagila alasan tak bole blah. Ade sesetengah orang yang dh tinggalkan kite sebab ade pasangan laen. Tapi tibe2 keliru dan nak balek kembali pase kite. Pastu biler kite persoalkan tentang pasangan baru dier tuh. Dia bagi alasan cmni plak. Eh ko bole terime tak? Ape agaknye perasaan awek baru dier tu eh kalo tawu? giler kejamlahhh kau kalo perangai cemni. Giler tamak okehh! Sane ko nak..sini pon ko nak gak?Hoi hoi!Bersyukurla dengan ape yang ade. dan hargailah yang di depan mate k.



6. "Jangan hubungi saya lagi!"
Kadang2 orang tuh dah tinggalkan kite pastu tak bagi kite kontek dier lagi. Kite pon lelame dah bole move on dan terime knyataanla kan. Last2 biler kite dh hepy2 dah move on tetibe Ex kiter tu dtg balek kontek kite. Tak cukop ngn msg dok anta emel plak. Pastu sebok nak kol plak. Sebok buzz2 kt YM plak lagi. Haihhhh~ko nak jilat ludah ko balek ke?



7. "Awak takkan bahagia!"
Amboi~! Sedap je mulot berkate2 kan. Dahla dah tinggalkan kite. Pastu nak doakan yang burok2 plak. Kite punyerla usaha terima takdir dan doakan yang baek2 utk dia. Jadi janganla plak gune ayat mcm ni biler dh ptus chenta kn. Tak baek weh. Padahal orang tu la yang dah menggembirakan kite selame ni kan? Lagi pon ko bukan Tuhan nak jatohkan hukuman camtu. Janganla merepek2 cakap yang bukan2 hanya kerana ko tak bole terime kenyataan pasangan ko tu lebih bahagia lepas kau tinggalkan dier k?heeee chill ahh wehh!



Oppsss!!cukop kot setakat ni. Kang cakap lelebih kang nanti orang cakap aku anti lelaki plak. Ouh..tidak same sekali k. Cume berkongsi penganlaman dari orang2 sekeliling aku. Bukan ape, bulan ni ramai kawan2 aku yang ngadu pasal hal2 camni. Takpela..anggap je la orang tu bukan jodoh kite. ALLAH tu MAHA adil. DIA ade rancangan yang lebih baek untuk kite~sampai bejumpe lagi eh! :)



                                                                      
                                                                        ^SyASyA SaNi^



P/s : Sebelum kite diberi PELANGI, kite akan di timpa kan dengan HUJAN dulu~ :)

3 comments:

HonEyBuNNy said...

setuju 1000% entry kak sya...

mencik laki bagi alsan cm tu...

sama ja mcm xbf ila tue...hatuiiih...

Lyaa Suriany said...

heeeeeeeeeee suka suka..
dah putus tu putus la
byk lak cekadak dia

cEnD@LiL@ said...

i loikee dizz... ahakss